تجهیزات آزمایشگاه تجهیزات آزمایشگاه .

تجهیزات آزمایشگاه

نکات مفید مراقبت از چشم

مراقبت مناسب از چشم برای چشمان شما یک جزء حیاتی برای مراقبت از کل بدن شما است. متأسفانه اکثر مردم به خود زحمت نمی دهند که خود را در مورد حفظ بینایی سالم آموزش دهند.

همیشه از عینک آفتابی برای محافظت از چشمان خود در برابر تهدید همیشگی خورشید استفاده کنید. یک عینک با کیفیت که دارای محافظت قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش است تهیه کنید و آن را در همه جا با خود بپوشید. نور خورشید می تواند به چشم ها و پوست ظریف اطراف آنها آسیب برساند. در مورد سلامت چشم خود هیچ شانسی را در نظر نگیرید.

در حالی که بسیاری از مردم می دانند که در تابستان از عینک آفتابی استفاده کنند، ممکن است اکثر آنها متوجه اهمیت آن در زمستان نباشند. این به این دلیل است که برف مقدار زیادی از نور منعکس می کند. حتی بدون برف، نور خورشید به اندازه ای است که به چشمان شما آسیب می رساند.

لباس هایی که می پوشید باید جلوی اشعه های UVA و UVB را بگیرند. برخی از عینک های آفتابی ممکن است در واقع به بینایی شما آسیب برساند.

رژیم غذایی شما می تواند نقش زیادی در مراقبت مناسب از چشمان شما داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3، روی در بیماری های چشمی بسیار موثر هستند. غذاهایی مانند لوبیا، آجیل، لوبیا، سبزیجات سبز برگ، سبزیجات سبز این مواد مغذی را ارائه می دهند.

اگر هنوز سیگار می کشید، باید بلافاصله سیگار را ترک کنید. احتمال ابتلا به بیماری های چشمی در افرادی که طولانی مدت سیگار می کشند بسیار بیشتر است. ترک هم اکنون خطر ابتلا به آب مروارید و آسیب عصب بینایی را کاهش می دهد.

اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان عالی برای سلامت چشم شناخته شده اند. سعی کنید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا غذای بیشتری را با این غذاها بگنجانید. برخی از غذاها شامل ماهی تن، ماهی تن، سبزیجات برگ دار و سبزیجات سبز تیره هستند. حداقل یک وعده از یک یا دیگری را در روز بخورید.

چشمان شما باید به طور منظم توسط یک متخصص مراقبت های بینایی معاینه شوند. این یکی از دلایلی است که باید به طور مکرر معاینه شوید. بسیاری از مشکلات چشمی در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

اگر زیاد پلک بزنید ممکن است مشکل چشم داشته باشید. اگر خشکی چشم مشکل شما نیست، در نظر بگیرید که ممکن است یک تیک عصبی در نتیجه استرس باشد. اگر می توان تیک را رد کرد، به چشم پزشک مراجعه کنید.

معاینات منظم چشم بخش مهمی از برنامه مراقبت از چشم شما است. این اتفاق باید با افزایش سن بیشتر اتفاق بیفتد. نظارت دقیق بر آنها به متخصص چشم شما این امکان را می دهد که هر مشکلی را سریعتر تشخیص دهد.

اگر به قطره‌های چشمی آلرژیک نیاز دارید، به مقدار کم از آن استفاده کنید. حتی اگر آنها می توانند تسکین دهند، ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کنند. اگر قطره های چشمی به اندازه کافی چشم های شما را تسکین نمی دهند، برای مشاوره در مورد گزینه های بهتر به چشم پزشک مراجعه کنید.

خشک شدن چشم ها با افزایش سن کاملا طبیعی است. خوردن غذاهای سرشار از امگا 3 می تواند کمک کننده باشد. به خاطر داشته باشید که هوای سرد یا گرم می تواند اوضاع را بدتر کند. دریچه های ماشین خود را از صورت دور نگه دارید و در محل کار خود را نزدیک پنکه ها یا دریچه های هوا قرار ندهید.

سیگار می تواند به انقباض عروق خونی آسیب برساند. همچنین می تواند باعث مشکلات عصب بینایی و دژنراسیون ماکولا شود. راه هایی برای حذف یا کاهش سیگار برای محافظت از چشم پیدا کنید.

برش‌های خیار می‌توانند به پف‌کردگی چشم‌های متورم برای جلوگیری از احتباس آب کمک کنند. 

اگر زمان زیادی را صرف خیره شدن به رایانه می کنید، چند دقیقه استراحت کنید. چشمان شما نیاز به استراحت و سالم ماندن دارند. در اطراف دفتر قدم بزنید یا بیرون بروید و در طول استراحت خود کمی هوای تازه دریافت کنید.

این می تواند هر گونه تحریک و درد ناشی از قرمزی را که تجربه می کنید تسکین دهد. همچنین می تواند یک انفجار انرژی برای کمک به شما ایجاد کند.

در مورد هر گونه بیماری چشمی که در خانواده وجود دارد با اعضای خانواده صحبت کنید. این کار به پزشک شما کمک می کند تا هرگونه مشکلی را پیش بینی کند و به تشخیص کمک کند و به شما امکان می دهد تا به دنبال درمان و داروی مناسب باشید.

اطمینان حاصل کنید که چشمان شما سالم می مانند و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. ویتامین های E و C، لوتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و لوتئین همگی برای بینایی عالی هستند. این مواد مغذی می توانند به پیشگیری از آب مروارید کمک کنند.

مراقب مسائل بهداشتی باشید تا چشمان خود را سالم نگه دارید. حفظ دیابت، کلسترول بالا یا فشار خون بالا می تواند به تقویت بینایی شما کمک کند. اگر کنترل نشوند، از دست دادن بینایی و آسیب چشم ممکن است رخ دهد. رتینوپاتی دیابتی یک بیماری چشمی است که در اثر فشار خون بالا ایجاد می شود و کلسترول بالا بر آن تأثیر می گذارد و باعث آسیب به رگ های خونی چشم می شود.

اکنون باید بدانید که چگونه از چشمان خود مراقبت کنید. چشمان شما برای سلامتی شما اهمیت زیادی دارند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را سالم نگه دارید. از توصیه های بالا برای جلوگیری از بروز مشکلات چشمی برای شما استفاده کنید.


برچسب: چشم، مراقبت از چشم، آزمایشگاه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۱۲ توسط:DANA موضوع: نظرات (0)